سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه‌ها و معابر شهری مشهد | فوت راکب موتورسیکلت در تصادف با اتوبوس و سواری (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳) اعمال قانون ۱۸۳۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۶ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳) روایت مدیرعامل قطار شهری مشهد از سختی‌های ساخت خطوط مترو | ۴ هزار نفر ۲۴ ساعته در اعماق زمین پهبادهای آتش نشان، یک ضرورت مهم ایمنی برای مشهد است اجرای طرح اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران در مشهد با همکاری شهرداری و پلیس احداث قطار «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد رینگ پیرامونی و پارک خطی بوستان کرامت مشهد مرداد ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد گذری بر تاریخ انتشار نخستین نشریه‌های طنز در مشهد| تلخ و شیرین فکاهی نامه‌ها در ارض اقدس ویدئو | طهوریان‌عسکری: طی ۲ سال اخیر تحول مطلوبی در حاشیه شهر مشهد رخ داده است گفتگو با مخترع نمونه خراسان‌رضوی | بومی‌سازی قطعات و تکنولوژی ریلی ضروری است بیش از ۴۰ درصد متکدیان در مشهد، معتاد هستند | برخی خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند انسجام ترافیکی در جنوب شهر مشهد
سرخط خبرها

ضرب الاجل ۴۵ روزه شورا برای تکمیل پروژه پارکینگ «هشت آباد» مشهد

  • کد خبر: ۱۳۱۹۸۳
  • ۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲
  • ۱
ضرب الاجل ۴۵ روزه شورا برای تکمیل پروژه پارکینگ «هشت آباد» مشهد
اعضای کمیسیون عمران، ترافیک و حمل و نقل شورای اسلامی دربازدید از پروژه پارکینگ هشت آباد بر لزوم رفع مشکلات این پروژه تأکید کردند.

محمد کاملان | شهرآرانیوز؛ یکی از مشکلات اصلی هسته مرکزی شهر مشهد، کمبود پارکینگ است و درحالی که از دو پایانه شهدا و هاشمی نژاد و خیابان توحید و شیرازی، دسترسی‌های مناسبی از نظر حمل ونقل عمومی برای سفر تا حرم مطهر رضوی فراهم شده است، به دلیل نبود پارکینگ مناسب، همچنان زائران ترجیح می‌دهند با خودرو شخصی وارد هسته مرکزی و اطراف حرم شوند و ترافیک را تحمل کرده و از پارکینگ‌های حرم استفاده کنند.

شهرداری از حدود پنج سال پیش و برای کاستن از ترافیک خیابان‌های منتهی به حرم مطهر و هسته مرکزی شهر، ساخت پارکینگ در میدان شهدا به عنوان هسته مرکزی شهر را آغاز کرد و پارکینگ میدان شهدا و شهیدهاشمی نژاد افتتاح شد. سال ۱۳۹۹ هم دو عملیات اجرایی ساخت دو پارکینگ توحید و هشت آباد با مجموع ظرفیت حدود ۷۰۰ خودرو آغاز شد.

در این میان پارکینگ هشت آباد با حدود ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی در آستانه بهره برداری است و دیروز رئیس و اعضای کمیسیون عمران، ترافیک و حمل ونقل شورای اسلامی شهر در بازدید صبحگاهی خود، در جریان آخرین اقدامات برای احداث این پارکینگ و مشکلات مالی که گریبان گیر این پروژه شد، قرار گرفتند.

مشکلات مالی، مانع افتتاح پارکینگ هشت آباد

آذر ۱۳۹۹ بود که کلنگ ساخت پارکینگ هشت آباد در میدان شهدا با ظرفیت حدود ۴۰۰ خودرو در ۵ هزار مترمربع در همکف و ۱۲ هزار مترمربع زیر سطحی و با اعتبار نزدیک به ۱۴۰ میلیاردتومان به زمین خورد و همان زمان اعلام شد که این پارکینگ مهم هسته مرکزی شهر مشهد درنهایت یک ساله به بهره برداری خواهد رسید.

درست یک سال بعد از آن، مدیرعامل وقت سازمان عمران شهرداری مشهد، از پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی این پروژه خبر داد و اعلام کرد که پروژه تا پایان سال ۱۴۰۰ افتتاح خواهد شد، اما درحالی که در زمان آغاز ساخت پارکینگ هشت آباد اعلام شده بود این پارکینگ گنجایش بیش از ۴۰۰ خودرو را دارد، سید خلیل منبتی، معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد، گفت که هشت آباد فقط برای ۲۶۷ خودرو جای پارک دارد و تا پایان سال ۱۴۰۰ افتتاح می‌شود و نوروز در اختیار زائران قرار می‌گیرد.

سال ۱۴۰۰ درحالی تمام شد که خبری از افتتاح پارکینگ هشت آباد بیرون نیامد و در پنجمین ماه سال جاری، معاون عمران شهرداری اعلام کرد که پارکینگ هشت آباد ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۲۵ درصد از آن تا آخر مرداد قابل استفاده خواهد بود. البته منبتی، همان زمان در گفتگو با شهرآرا به مشکلات مالی پروژه اشاره کرده و افتتاح آن تا پاییز امسال را منوط به تزریق منابع مالی دانسته بود.

روند کند پروژه

دیروز رئیس کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر در حاشیه بازدید از این پروژه عمرانی در هسته مرکزی شهر، از ضرب الاجل ۴۵ روزه شورا برای بهره برداری از این پارکینگ خبر داد و گفت: پارکینگ طبقاتی هشت آباد باید در سریع‌ترین زمان، تأمین اعتبار شود و ظرف یک ماه و نیم آینده به بهره برداری برسد و در اختیار زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی قرار گیرد.

ایمان فرهنمدی با اشاره به اهمیت اجرای این پروژه در هسته مرکزی شهر و میدان شهدا ادامه داد: هشت آباد از پارکینگ‌های پیش بینی شده در محدوده میدان شهدا برای تسهیل دسترسی زائران به حرم مطهر رضوی است، اما متأسفانه در یک سال اخیر، عملیات اجرایی آن به کندی پیش رفته است؛ به همین دلیل این بازدید میدانی برای بررسی مسائل و مشکلات و همچنین تسریع در روند تکمیل پروژه در برنامه کمیسیون عمران قرار گرفت.

رئیس کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد با بیان اینکه پروژه هشت آباد، مشکلاتی دارد که باید زودتر برطرف شود، افزود: بیشترین مشکلات پروژه پارکینگ هشت آباد مربوط به تأسیسات، پله‌های برقی، آسانسور‌ها و انشعابات برق است و در این بازدید تأکید کردیم که این تجهیزات به سرعت تأمین شود تا ظرف یک ماه و نیم آینده بتوانیم پروژه را به بهره برداری برسانیم و در اختیار زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی قرار گیرد. فرهمندی بیان کرد: با توجه به اینکه تجهیزات پس از نصب باید آزمایش‌های استاندارد را پشت سر بگذارد، مهلت یک ما ه و نیمه‌ای به شهرداری داده شد و البته تأمین مالی نیز باید به سرعت به سرانجام برسد.

فقط ۵ میلیارد تومان!

همچنین در ادامه، مدیرکل نظارت بر اجرای طرح‌های زیربنایی معاونت عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد در گفتگو با شهرآرا با بیان اینکه به‌دلیل تأمین‌نشدن حدود ۵‌میلیارد‌تومان، ادامه عملیات ساخت پارکینگ هشت‌آباد و بهره‌برداری از این پارکینگ در میدان شهدا قفل شده است، گفت: برخی از تجهیزات مورد‌نیاز برای تکمیل ساخت این پارکینگ، نیازمند پول نقد است و از‌طرفی برای این پروژه ۷۰ میلیارد‌تومان بدهی وجود دارد که این بدهی به‌مرور پرداخت می‌شود.

سید‌محمود ریحانی با تأکید بر اینکه مبلغ مورد‌نیاز برای ادامه کار پروژه هشت‌آباد باید از‌طریق شهرداری و معاونت مالی و پشتیبانی تأمین و پرداخت شود، تصریح کرد: شهردار مشهد ابتدای مهر امسال در حضور معاونان خود، دستور پرداخت ۲۰‌میلیارد‌تومان برای پارکینگ هشت‌آباد در مدت چند روز را صادر کرد که تا امروز این مبلغ واریز نشده است؛ درنتیجه پروژه پارکینگ هشت‌آباد با ظرفیت جای پارک ۲۷۰ خودرو در پیشرفت فیزیکی ۹۵‌درصدی باقی مانده و افتتاح آن به تأخیر افتاده است. البته هزینه انجام‌شده برای ساخت این پارکینگ که دو سال زمان برده، ۱۵۰‌میلیارد تومان بوده است.

وی ادامه داد: پارکینگ هشت‌آباد دارای سه‌طبقه همکف و منفی یک و دو، در دو فضای چهارقسمتی است. اگر مبلغ جزئی باقی‌مانده برای خرید تجهیزات به دست ما برسد، در مدت کمتر از یک ماه می‌توانیم این پارکینگ را برای شهروندان مشهدی و زائران بارگاه رضوی آماده بهره‌برداری کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
0
0
بسیار هنرمند شهردار معاونان محترمشان منار دزدیدن فکرجاشو نکردن.بودجه تعیین کردند برای پارکینگ با 400ظرفیت 140میلیارد تومان حالا بعد دوسال ونیم بودجه از 150میلیارد بالاتر رفته ظرفیت هم تقریبا نصف شده هنوز هفتاد میلیارد بدهی دارند ونیازمند پنج میلیارد بودجه دیگر ویکماه دیگه هم افتتاح میشه. این مراحل برای پت ومت هم قفله دمتون گرم خیلی خوشم اومد
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->